Afgelopen Zondag, 1 juli 2018, is de finale van de dag der kampioenen senioren gespeeld.

Verenigingsleden Annerieke Kelder-Uijterwijk (Zutphens kampioen dames) en Edwin Bosch (Regiokampioen) hebben daaraan deelgenomen.

Peter Uijterwijk (Zutphens kampioen heren) was helaas verhinderd omdat hij op vakantie in Frankrijk zit.

Edwin Bosch heeft in de voorronde een ticket verdiend voor de 'Road to Las Vegas' op 1 september in Scheveningen. De winnaars, Dames en Heren, van dit invitatietoernooi zullen door de NBF worden uitgevaardigd naar de Quibica AMF Bowling World Cup in Las Vegas.

Edwin behaalde ook de poulfinale (round-robin kwart finale) maar had de pech in een zware poule te worden ingedeeld. (o.m de huidige wereldkampioen Xander van Mazijk was een van de tegenstanders).

Hij wist één van de drie tegenstanders opzij te zetten maar verloor van Xander van Mazijk en de laatste game tegen Jeffrey van den Wakker met slechts 4 pins.

Dus helaas geen halve finale voor Edwin. Hij eindigde uiteindelijk op een negende plaats  hetgeen, op dit niveau een heel goede prestatie genoemd mag worden. Edwin Prociat!!!

Annerieke, voor het eerst actief op dit niveau heeft het niet kunnen redden. Door de warme paste haar duim niet meer goed in het duimgat waardoor zij pas in game 5 en 6 in haar ritme kwam.

Annerieke  vinden we uiteindelijk terug op plaats 55 van de voorronden.